NUTTA

Följ med i mina tankar om livet!

söndag 21 november 2010

Chubby baby...

Jag beställde ett startpaket med babykläder till bebisen som jag tänkte att vi skulle packa ner och ha med till BB... När jag packade upp de pyttesmå kläderna såg de väldigt gulliga ut, men jag tänkte bara - hoppas inte vi får en chubby baby, för då kommer inte kläderna att passa... Så tacksamt både för mig att trycka ut en liten baby + att kläderna kommer passa... :) Men det bestämmer jag lika lite över som när lillen tänkt att titta ut...

Mmm nu går tiden och jag har börjat inse att det inte är såå låång tid kvar, innan kändes det som en evighet innan det väl skulle närma sig... När man bara väntar, så blir väntan väldigt lååååååång... Men nu är det ca 5 veckor kvar och jag har nu varit sjukskriven nästan 3 månader - såå jaaaa det går åt rätt håll... Men jag lääängtar verkligen nu tills lillen kommer... Blir till att vila mycket sista tiden så man orkar med det som komma skall... Smärtan blir värre och jag tröttare, så vilan är välkommen... Men man kan dock inte vila för mycket heller, så man riskerar att få propp, bli förslappad i musklerna och rulla fram... Jaaa hur ska man balansera vilan/smärtan och ändå har kraft över...?!

Snart är det dax för sööta Jossan att bli mamma, vilken dag som helst kan deras bebis komma, spännande... Sen kan jag fråga henne om allt och hur det gick till... ;) tihi... Å Tomas får berätta för Karim hur mycket fattigare han blev på kaffet som kostar 5 kr på förlossningen... Hur många koppar blev det... ;) hihi...
Hoppas att allt kommer att gå bra och att våra bebisar blir bästisar sen, för det har vi jhu redan bestämt... ;) hahah...

På tal om barn så sitter det ett stort barn här brevid mig, ingen mindre än min älskade K... Han sitter som ett litet barn och spelar elektrisk fotboll (fifa 11) på en jättestor skärm, han övar med sig själv så att han ska kunna glänsa sen när han spelar med sina kompisar... Sååå söööt, mitt stora barn... :) Men snart är det dags för sängen, imorgon väntar vuxenvärlden och en ny arbetsvecka i Danmark...

På mitt veckoschema är det ett bm-besök som väntar mig, men annars blankt... Så vila vila vila - here I come... :) Skulle faktiskt velat vara ute och promenera i friska luften, men nu gör det så ont och jag blir så trött av aktivitet, så vågar inte promenixa... Får ta igen det sen, då blir det till att promenixa med barnvagnen... :)

Idag tittade vi på reprisen av Så mycket bättre - stackars Lill-babs som hon måste ha slagit sig, aj aj aj... Men hon sjöng ändå - jaaa hon är verkligen Sveriges Tina Turner... :) Å Lasse Berghagen har blivit helt betagen av Petter och hans kommentar till Petter - Fuck you, du rappar fett, var jhu så hel skönt sagt av en "gammal gubbe" till en "gangster"... :) Å Dileva är verkligen freden himself, som ingen sköt på vid paintbollen för han gjorde peace-tecknet... :) Jaa vilken härlig blandning männsikor...!

Peace, love and understanding... :)

/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida