NUTTA

Följ med i mina tankar om livet!

tisdag 2 november 2010

Leva i nuet... :)

Hmm 6 veckor har passaret förbi som en igelkotte över vägen... Så det var dax för läkarbesök och jag blev sjukskriven 4 veckor till, sen får vi se vad reglerna säger om jag får fortsätta vara sjukskriven eller om vi måste börja ta ut föräldrapenningen istället... Byråkrati hit och dit, jag har nada koll och inte blir jag klokare om jag läser i broschyren... Återstår att se hur det går med mitt ärrende...

Känns som om tiden till förlossningen är en evighet långt borta, men vips har jhu 6 veckor gått nu, så det går åt rätt håll iaf... Man kan jhu tycka att jag borde tatt lugnt, mysa och bara njuta av graviditeten när man är hemma från jobbet... Men när man har ont hela tiden så är det inte så lätt att njuta, utan jag tänker bara på att det kommer bli att värre, hur förlossningen ska gå och hur lång tid det kommer att ta att återhämta sig... Hur kan man slappna av då...?! Men jag borde försöka leva i nuet och njuta av att magen växer och bebisen mår bra... Det viktigaste jhu...!!!

Jag letade upp lite julmusik på Spotify innan som jag tänkte att lillen och jag skulle lyssna på, det är jhu ett vinterbarn vi kommer att få... Men jag tror nog allt ändå att lillen diggar rnb/hiphop lite mera än skönsjungande halleluljha julsånger... ;) tihi...

Imorgon ska vi till bm, lika spännande varje gång... :) hihi...

Ikväll kommer daddy K hem, skönt att han kommer hem om, så man får lite sällskap innan läggdags och sen kan man somna tryggt i hans sällskap, fast jag stör mig som f-n när han snarkar, snackar, gör olika ljud, tuggar, jaaaa - u name it och jag svär han gör det under sin sömn, förutom att gå i sömnen då... ;) hahah...

Mmm dax för Nutta att leva i nuet, lets give it a try... :)

"Hic et nunc - Här och nu"

/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida